4.7 C
27 april 2024

Control (PS 4) Anmeldelse

Control er det nyeste spil fra Remedy eller bedre kendt som folkene bag Max Payne, Alan Wake og Quantum Break. Det er en snoetrejse gennem en gammel kontorbygning efter 2. verdenskrig under belejring af mindre venlige væsener fra en anden dimension. Control har alle standardelementerne i en almindelig tredje persons action spil, men dens verdensopbygning og uhygge gør det til meget mere.

Du spiller som Jesse der prøver at finde sin bror, Dylan. Denne søgning bringer hende til Federal Bureau of Control, en hemmelig organisation, som hun mener kidnappede hendes bror som en del af deres mission at beskytte landet mod andre verdslige fænomener. Men FBC, der ligger i en bygning i New York City, kaldet The Oldest House, er under angreb af Hiss, et ondskabsfuldt væsen fra en anden dimension, der inficerer deres værters sind for at bøje dem til sin vilje.

Under Jesse´s besøg opdager hun at hun har kraftfulde paranormale evner, som kan bruges til at bekæmpe Hiss. Jesse kan blandt andet gribe og kaste rundt med ting. Jesse har også “almindelige” våben som kan opgraderes fra basis pistol til maskinpistol, rocket launcher og til en yderst kraftfuld pistol hvor man kan skyde igennem vægge og flere fjender.

Se game play trailer herunder:

Hvis man er bekendt med Remedy´s tidligere spil og kvalitet, bliver man ikke skuffet. Gameplayet er godt med masser af action og styringen af våben og ens overnaturlige evner fungerer rigtig godt.

Visuelt er spillet i top og lyssætningen giver et ret specielt udseende der passer godt med uhyggen og sammenblandingen af vores verden og andre dimmensioner. Især når du smadrer det meste af dine omgivelser, kommer det specielle look frem, når genstande flyver rundt i luften.

Jeg er imponeret over Control efter min første omgang med Jesse og ser frem til at dykke dybere i spillet.