Turtle Beach Corporation (Nasdaq: HEAR), annoncerede i dag officielt virksomhedens nye program Play with Purpose. Med programmet sætter Turtle Beach fokus på miljø, inklusion og engagement i gamer-samfundet – også forkortet ESG (Environmental, Social, and Governance). Play with Purpose-programmet blev vedtaget af Turtle Beach Corporations bestyrelse, så nu vil selskabets ESG-initiativer i praksis være en del af Turtle Beach Corporations forretning. Reducere dets CO2-fodaftryk, mindre plast og emballage og tilføje C02-mærkater på udvalgte produkter på tværs af deres Turtle Beach, ROCCAT og Neat Microphones brands. 
Få et indblik i Turtle Beach Corporations ESG-mål samt Play with Purpose-programmet, der giver indsigt i virksomhedens mangfoldighed, inklusion og engagement i samfundet.
Som et af de mest kendte mærker inden for gaming i årtier har Turtle Beach haft en langsigtet forpligtelse til ESG-initiativer, og dagens udmelding specificerer vores fremtidige mål,” siger Juergen Stark, bestyrelsesformand og CEO, Turtle Beach Corporation. “Med vejledning fra teamet hos RPS Group*, forstærket af energien i organisationen til at fortsætte med at gøre mere og gøre det bedre, er vi glade for at dele disse planer og vores mål med vores community. Vi ønsker at sikre, at når forbrugere køber Turtle Beach, ROCCAT og Neat Microphones-produkter, kan de finde tillid i at vi er fokuseret på at minimere miljøpåvirkningen, samtidig med at de får det højeste kvalitetsprodukt.
* RPS Group – et globalt ESG-konsulentfirma, som skal hjælpe med Turtle Beachs ESG-strategi, implementeringen og give objektivt feedback.
Allerede kommet et godt stykke
Det er lykkedes for Turtle Beach Corporations at reducere forbruget af plast i emballagen med hele 88% for virksomhedens Stealth 600 Gen 2-headset til Xbox, sammenlignet med den originale. Derudover er emballage plastforbruget med andre headset-modeller blevet reduceret mellem 87%-96%. Af andre tiltag kan nævnes rekonstrueret emballage for at reducere den samlede størrelse og give mulighed for mere effektiv forsendelse. Mindre emballage giver et mindre CO2 aftryk når produktet bliver sendt.
Større grønne mål
Ikke desto mindre planlægger Turtle Beach Corporation at gå endnu videre. Inden 2023 sigter virksomheden mod at introducere CO2-neutrale produkter. Samtidig vil du kunne finde CO2-mærkater på udvalgte produkter. Turtle Beachs ESG-team undersøger om det er muligt at bruge genbrugsplastik (også kaldt PCR) og integrere PCR’er bedst muligt i fremtidige produkter. Målet er, at have inkorporeret mindst 10% PCR i produktionen inden 2024. Således vil Turtle Beach Corporations ikke blot mindske miljøpåvirkningen, men vil også gøre det muligt for Turtle Beach, ROCCAT og Neat Microphones-kunder at træffe informerede købsbeslutninger, der understøtter en mere bæredygtig livsstil.
Inkluderende
Turtle Beach Corporations Play with Purpose-program handler om mere end miljøet. Virksomheden har altid indtaget en stærk position i at støtte mangfoldighed og inklusion. Hos Turtle Beach tror fast på, at mangfoldighed på arbejdspladsen skaber et miljø, hvor forskellige perspektiver fører til forbedret kreativitet, produktivitet, engagement blandt teammedlemmer og generere mere medarbejderglæde. Et andet initiativ har været at arbejde med diversitet fokuserede, specialiserede jobsites for at øge den totale mangfoldighed i kandidatpuljen.
Engagerende
Ud over virksomhedens mangeårige interne indsats indenfor diversitet, kommer over 60% af Turtle Beach Corporations liste af eksterne spilpartnere fra underrepræsenterede grupper inden for spil. Turtle Beach støtter også det bredere samfund ved at involvere sig i formål, som vi sammen med vores kunder og vores partnere værner meget om. Et godt eksempel, er da Turtle Beach Corporation i 2020 gik sammen med Roc Nation og Team Roc for at yde økonomisk støtte til The Gathering for Justice og Until Freedom til støtte for reformen af social retfærdighed i USA. I 2021 annoncerede Turtle Beach også et langsigtet partnerskab med GLSEN for at støtte LGBTQ+-spillere.
Stark tilføjer: “Vi ønsker at arbejde med en mangfoldig gruppe af de bedste og dygtigste mennesker, fordi det gør Turtle Beach Corporation til et bedre sted. Uanset om det er de individer, der udgør virksomheden, andre virksomheder, vi arbejder med, eller de influencers, indholdsskabere og pro-gamere, vi samarbejder med, har diversitet altid spillet en vigtig rolle i, hvordan vi driver forretning.
Du kan få flere oplysninger om de nyeste Turtle Beach-produkter og -tilbehør på www.turtlebeach.com og du skal huske at følge Turtle Beach på TikTok, Twitter, Instagram, Facebook og YouTube
Flere oplysninger om de nyeste ROCCAT PC-gamingprodukter og tilbehør kan findes på ROCCAT.com, og du kan følge ROCCAT på TikTok, Twitter, Instagram, Facebook, og YouTube.
For den seneste information omkring Neat Microphones’ lineup af professionelle og forbruger mikrofoner, besøg www.neatmic.com.
Om RPS Group
RPS er en af de førende global professionelle servicevirksomheder med over 5.000 mennesker i 125 lande. RPS hjælper kunder med at udvikle ESG-strategier der styrker deres virksomhedsstrategi, tilfredsstiller kunders og investorers forventninger, minimerer risiko, finder muligheder og styrker virksomhedens omdømme. RPS gennemgår ESG-risici og muligheder baseret på virksomhedens branche, drift, geografiske fodaftryk, forretningsmodel og andre overvejelser. RPS undersøger virksomheders indstilling på en række forskellige emner, herunder produktforvaltning, forsyningskæde, menneskelig kapital, etik, klimaresiliens, samt meget andet.
Om Turtle Beach Corporation
Turtle Beach Corporation (corp.turtlebeach.com) er en af verdens førende udbydere af spiltilbehør. Virksomhedens navngivne Turtle Beach-mærke (www.turtlebeach.com) er kendt for at designe komfortable headsets af høj kvalitet til alle gamere. Innovation, først-til-markedet-funktioner, et bredt udvalg af produkter til alle typer gamer og en førsteklasses kundesupport har gjort Turtle Beach til et af fansene elsket mærke og markedsleder inden for lyd til konsolspil i over et årti. I 2021 udvidede Turtle Beach det bedst sælgende mærke ud over headsets og lancerede med succes de første af sine banebrydende spilcontrollere og tilbehør til spilsimulering. 
Turtle Beachs ROCCAT-mærke (www.roccat.com) kombinerer detaljeelskende tysk innovation med en ægte passion for at designe de bedste PC-gamingprodukter, herunder prisvindende tastaturer, mus, headsets, musemåtter og andet PC-tilbehør. 
Turtle Beachs Neat Microphones-mærke (www.neatmic.com) skaber USB- og analoge mikrofoner af høj kvalitet til gamere, streamere, professionelle og studerende, der er baseret på avanceret teknologi og design. Turtle Beachs aktier handles på Nasdaq Exchange under symbolet: HEAR.