Film Anmeldelser

The Predator 2018 Anmeldelse

I instruktør Shane Black´s The Predator vender de dødbringende Predators tilbage fra de yderste afkroge af universet til Jordens forstæder i en eksplosiv film, der tager serien til nye højder.
I Predator støder den tidligere lejesoldat, Quinn McKenna (Boyd Holbrooks), på en ukendt alien under en mission i Mexico. Quinn sender noget af monstrets teknologi tilbage til USA, hvor hans søn Rory (Jacob Tremblay) ved et uheld forårsager Predators tilbagevenden til Jorden. Rory er nu på Predators radar, og det er op til Quinn, et hold af tidligere elitesoldater og en retfærdighedssøgende biolog (Olivia Munn) at redde Rory og resten af menneskeheden fra total udslettelse.

Filmen kaster forsigtigheden ud af vinduet for at skabe en 2-timers omgang hjerne-smeltende spænding. Shane Black kan sit håndvær og han elsker at sætte klicher op for derefter at skifte retning for at så dine forventninger ikke bliver opfyldt. Og ofte gør han det med en joke. Så når du tror du kommer til at se et heroisk øjeblik, trækker instruktøren tæppet ud under dig med en vittighed.
Predator er stadig en dyb voldelig action film med masser af blod og hoveder der bliver kappet. Men der er klart mere humor, hvilket hjælper filmen.

Predator genskaber elementerne som fans har nydt i den originale film samtidig med at den opdateres til den moderne æra. Black har en række talentfulde skuespillere til hans rådighed og de får alle i det mindste et lille øjeblik til at skinne.

30 plus år efter at den oprindelige Predator kæmpede sig gennem en centralamerikansk jungle, torturerede Schwarzenegger og hans soldater, har fans endelig fået en værdig efterfølger. Mens Predator ikke er nogen trussel for at overgå sin forgænger i actionfilm pantheonen, er den et tilfredsstillende kapitel i Predator franchisen. Kredit går til Black for ikke at spille det sikkert ved at gentage alle de samme beats, vi allerede har set. Dybt voldelig og fyldt med gode vittigheder gør Predator til en af de mest underholdende popcornfilm, der kommer her i efteråret.

Afsluttende bemærkninger

Så er efterårets bedste popcornfilm landet! "Predator" ved præcis hvilken type film den er og det er en actionfyldt underholdende popcornfilm.

Samlet score 4