6.7 C
29 marts 2024

The Sleeping Prince: Royal Edition anmeldelse

The Sleeping Prince – Royal Edition, et simpelt lille platform spil, er endelig ankommet til Android platformen. Spillet har været ude på iOS i nogle måneder efterhånden. På iOS fik spillet en del høvl for at have implementeret et meget restriktivt energi system, og en del ”In app purchases”. Med Android udgivelsen, som har fået undertitlen ”Royal Edition”, har udvikler/udgiver Signal Studios/Tilting Point gået i en helt anden retning og tilbyder nu det fulde spil, uden reklamer, uden ”In app purchases” og uden energi system, kvit og frit, dog i hvad man må formode vil være en begrænset periode.

Selve spillet er en relativt simpel platformer. Man styrer en sovende prins igennem en række baner hvor der i alt kan opnås 3 stjerner. 1 stjerne for x antal krystaller, 1 stjerne for at klare banens tidsbegrænsning og 1 stjerne for at finde 3 gemte stjerner i niveauet man er på. Disse stjerner resulterer så i hvorvidt man får en bronze, sølv eller guld medalje for sin præstation. Undervejs i spillet er der så specielle døre som kræver at man har x antal af føromtalte medaljer for at kunne komme videre.

TheSleepingPrince-Screenshot-12

I starten virker spillet meget simpelt – man ”flicker” henover skærmen med sin finger, og kaster dermed den sovende prins i retningen man peger. Man samler sine stjerner og diamanter og kommer ud vel inden for tidsrammen der er sat. Så simpelt er det dog langt fra så snart man kommer lidt ind i spillet; pludselig er der både powerups, skjulte skatte, håndtag der skal trækkes, konger og dronninger, samt andre gimmicks som der alt sammen skal kalkuleres med.

Det er ikke noget hverken dybt eller revolutionerende spil, men det har helt sikkert sin charme, og man bliver lynhurtigt bidt af det og tænker de famøse tanker; ”lige en bane til! ”

Grafikken har lidt et tegneserie look, hvilket ikke er nogen dårlig ting, det ser flot og farverigt ud, og effekterne undervejs er velanimerede og giver den rigtige effekt og følelse som en hurtig platformer skal have. Musikken kan der heller ikke sættes en finger på, musikken og lydeffekterne danner et godt lydbillede som går perfekt i spænd med spillets atmosfære.

TheSleepingPrince-Screenshot-07

Alt i alt et simpelt og underholdende platform spil. Det er ikke spillet der vender op og ned på platforming genren, men jeg vil dog skyde på at det vil holde dig underholdt i adskillige timer, også fordi det er nemt at gå til, og fordi en bane som regel kun tager et par minutter.

Spillet er gratis på nuværende tidspunkt, så hvorfor ikke give det et forsøg!